Kamis, 31 Mei 2012

ketahuilah...



Semua pasti ingat detik bermula satu-satu kenangan Bila, di mana, atas urusan apa Manis kan?
Lagi manis bila kekalnya hubungan itu Sampai satu tahapKau yang utamaKau yang dipujaKau yang dibanggaKau yang istimewaYa, banggaBertemankan kau dan diaTiap mata melirik Tatkala melepasi khalayakAda juga satu rasa tak terkataBukan aku yang berkehendakTapi kau yang meminta"Temankan aku...""Tolong aku..."Itu yang selalu kau mahuTak pernah pula aku menolak Hari ini dunia jadi saksi Sekali terdetik satu ragu dalam hati kamu Ketahuilah Aku menjauh Bukan kerana kesilapan itu Tapi kerana Kau tidak pernah kenal aku Ya, 
kita mungkin pernah rasa Erti manis satu persahabatan  yang sangat diagungkan dulu Tapi....
 Ketahuilah Aku bukan lagi sahabatmu   Izinkan aku menjauhKau mungkin merasa terkilanTapi ketahuilah....Sakit di hati masih belum terubatAku belum redha sepenuhnya Izinkan aku menjauh Mencari ruang di hati lain 
Ketahuilah....Aku percaya ini hikmahAku bahagia dengan mereka  Izinkan aku menjauhTak sanggup menanggung beban Tak mampu bermuka biasa
  Ketahuilah....Tuduhan kalian amat pedihTak pernah aku rasa sepedih iniTerima kasih, syukur pada Ilah iUjian mematangkan diriAllah terus memberi Memberi manis yang tak berganti Pahit? 
Tak berbaki Terima kasih, syukur dengan yang terjadi  Aku lebih berhati-hatiMencari yang sudi  Percaya pada diri ini Jujur pada diri ini Setia pada diri ini Biar tiada jumpa Biar tiada beritaBenar sahabat kata,
"As long as the friendship lives in the heart, it remains forever"
..Ketahuilah...Demi kebaikan diri Izinkan aku undur diri  Pesan buat kalianJangan lagi cari cebisan-cebisan  Kenangan-kenanganKesenangan, perhatianYang pernah aku berikan Jangan pernah kalian suarakan
"Di mana teman yang pernah ku kenal dulu?
"Ketahuilah....Aku bukan sahabat kalian
Pesan buat kalianJangan diingat yang indah-indah itu lagi Kerana ketahuilah....
Dalam kamus hidup ini Semuanya sudah suram,hampir luput, tinggal kelamPudar dalam ingatan
Ketahuilah....Aku insan biasaPunya hati dan perasaanTak mengharap balasan apa Cuma di mana aku dalam hati kalian?Siapa aku di mata kalian?Maaf dipinta andai mengusik jiwa Sekadar renungan bersamaAku belajar dari merekaYang dekat pasti tersisihYang rapat pasti terpisah  Lillahi Ta'alaUkhuwah baru terbina Lebih bermakna Lebih sempurnaJangan dekati aku kerana akuTapi dekatilah aku keranaNyaDengan itu ketahuilah....Hati mampu merasaSatu kehadiran pemberian dari NyaBerbeza dengan yang biasa
Ketahuilah....Aku bersyukur dengan hidup Penuh nikmat Terang bersuluh Dibimbing gagah dan tabah Sabar dan penuh hikmah
 Pergilah kalian dari hidup iniAku minta diberi ruang Menyembuh hati Jangan pernah kembali lagi Atau aku melukai...Maaf.....





Tidak ada komentar:

Posting Komentar